Uncategorized

Filmska kritika

Cuveni kineski politicar i jedan od najvecih diktatora i ubica na svetu rekao je jednu pametnu stvar: “Misljenje je kao doope, svako ga ima.” Moram da kazem da nije pogresio. Iako ne podnosim komunizam, ljudi daju sebi slobodu da pricaju i pisu o stvarima o kojima se ne razumeju. POsebno je na udaru umetnost. Umetnost i jeste izmisljena da bi drugome obezbedila zadovoljstvo i ugodjaj, pre svega mislim audio-vizuelan. Ne znam koji ugodjaj bi neka umetnost mogla jos da proizvede. Ipak, mi uz ova dva cula primamo najvise informacija. Eto, mislim da ocima 90%, usima nesto manje, logicno. Umetnost je jednostavno sastavni deo covekovog stvaralstva. Nije sve u zivotu sto se kaze: “u se, na se i poda se” ima nesto i u lepim stvarima.
JA sam osvedocena umetnica na vise umetnickih polja. Knjizevnost, muzika (o tome da ne pricam), ljubav. pozoriste, sport, ali i film. Glumila sam u mnogim filmovima, razlicitih zanrova. Volela sam da mesam malo i to su reditelji iskoristili. Mnogi glumci se nisu tako dobro pokazali na filmu. Ipak, ja sam zanemarila svoju karijeru, prvo zbog bivseg decka, a posle, jer me je mrzelo vise da se smaram sa ljudima. Moj bivsi decko, nije mogao da prihvati da sam ja Pevacica, kojoj prilaze muskarci i ostavljaju pare. On nije bio kafanski covek ili boem. Samo je bio mnogo sladak i nista vise. Ja sam mislila da cu se udati za njega, jer sam u njega bila zaljubljena od malh nogu, jos kada sam prvi put otisla u goste kod njegove zene, koja mi je bila super drugarica, ali sada nam se popravlja odnos. Ja sam htela da se on ne oseca glupo i napustim kafanu. Posle sam igrala, ali narod nema para, slabo izlaze biznismeni, pa sam to batalila, a i posvadjala sam se sa mojim menidjerom. Kratko je trajalo, sada je sve u redu. Posto sam sada prilicno bez posla, iako imam stalne izvore prihoda, jer sam bogata, pocela sam da pisem filmske kritike. Jednostavno, kreativnost i zelja za radom izlazi nzaustavljivo iz mene. Pisem i uspesan blog. Stvarno dosta stvaram, radim. Ne zalim se, ovo mi jako prija. Volim da iznesem svoje misljenje o nekom knjizevnom, ali i filmskom delu. Sami uzivate u mojim komentarima i preporukama. Ipak, za razliku od mnogih, pored glumackog, odn. filmskog iskustva, ja imam i talenat za pisanje i da shvatim film. Mnogi ovde koriste neke fraze i postapalice, moja kritika je ipak zasnovana na dubokoj, ozbiljnoj i, pre svega, strucnoj analizi. Ne zelim da pisem puno o sebi, jer sam skromna, pa cu preci na stvar.
Ozbiljan filmski kriticar treba da, pre svega odgleda film i da ga uporedi, pored toga, on MORA da bude obrazovan i upoznat sa zivotom reditelja, glumaca i ostalih. JA, kada krecem da gledam neki film ili ga odgledam, pa se obrazujem ili se obrazujem, pa ga onda odgledam. Mnogi zameraju da sam ostra, ali ja sagledavam sve aspekte zivota i filma. Nisam kao oni nabedjeni filmofili, vec sam svoja. To svako od vas moze da potvrdi.
Volim dokumentarce, koji su zanimljivi. Kad imaju neke lepe teme iz istorije, jer sam i istoricarka ili religije, jer sam religiozna, a volim i one emisije o kuvanju. Filmove volim, vec ste upoznati sa tim. Kratki filmovi su mi fini i volim da ih gledam. Gledala sam neke kratke kineske filmove, pa to je odlicno! Odlicno. Gledala sam neke nase filmove! To je blagi uzas.
Koliko uticu dokumentarci na stvaranje fikcije u filmovima? Da li volite dokumentarne filmove o snimanjima filmova? Da li volite kratke filmove komedije ili drame? Mnogo se guraju te drame, a to moze da dovede do prezasicenosti.

Ako vam se svideo ovaj moj blog lajkute i slobodno ostavite komentar. Ja ne mislim da je misljenje kao dupe, nego da treba da svako kaze to sto misli.

2 thoughts on “Filmska kritika

Leave a Reply

