Uncategorized

Rodovi u nemackom jeziku

Ko god je učio nemački ili govori nemački zna koliko su rodovi u nemačkom zamršeni i komplikovani. Nemaju nikakvu logiku. Čak ni žene nisu žene Maedchen ili Weib. Ipak, to ne smeta Nemcima da pokoravaju svet. Razmišljala sam jako o Nemačkoj. Kao dete sam slušala priče o koncentracionim logorima i patnjama ljudi u njima. Bilo je strašno. Kada sam dobila nemačko državljanstvo na osnovu oca bilo mi je odvratno, a uzela sam ga samo zbog nasledstva, inače me ne interesuje uopšte. Pre nosim sa sobom izraelski ili danski pasoš, čak i srpski, jer znate da sam velika Srbkinja.

Imamo mnogo imigranata, koji su došli u Srbiju. Ljudi ne mogu ni da stignu da imaju mišljenje o njima, koliko ih dolazi i koliko brzo odlaze. Odlaze ka Nemačkoj, Švedskoj, Austriji, Velikoj Britaniji. Na putu im se nalazi jedna bedna, pusta Mađarska, koja je odjednom postala nešto bitna, pa sada pokušava da se pokaže kao neki faktor posle 1000 godina čamljenja, dok su ih ubijali, cepkali im zemlju, ponižavali ih i tlačili. Oni nisu bili ni za šta drugo. Videli ste ih kako izgledaju. Nemci su ih civilizovali. Da nisu dobili malo Reformacije, još uvek bi se kaljugali po ravnici i ubijali u većem broju zimi. Ipak, malo su ih Srbi osvežili. To je ukratko njihova istorija, pošto je oni i nemaju. Tek od 1868. godine oni postoje. Pre toga… nisu ni oni znali šta su.

Danas, kada im je fašistička Evropa ponovo dala vetar u leđa, oni grade zid i sprečavaju ljude da idu. Baš onako, kako su njih sprečavali da odu u Austriju, Nemačku. Niko ih nije sprečavao da idu u Jugoslaviju, osim njih samih, ali su oni odlučili da naprave zid i uzdignu sebe. Da predstave sebe da su nešto što nisu. Pokondireni konjožderi i ubice Jevreja.

Tako se dosta imigranata muva po Srbiji, Beogradu i šire, a ja se pitam: “Kuda naša ljubav vodi?” Sviđa mi se jedan dečko. Ne znam da li mi se sviđa. Ne znam šta da mislim o  njemu. Ta ljubav me je potpuno promenila. Već godinu dana. Migranti će otići u potrazi za svojom srećom. Ako budu imali sreće doći će do neke od tih Drekstaten i, pri tom, ih ne uguše u nekom od njihovih tradicionalnih prevoznih sredstava Gaswagenima.

Imigranti, neka je sa srećom. Vi idete u neizvesno kao i ja. Možda će se vaše patnje rešiti, ali šta ću ja sa mojima.

Ako neko ima neki pametan savet neka ga ostavi u komentaru.

Leave a Reply

